Milyen lehetőségeink vannak, ha új projektekről van szó, hogy a KNX bázist Loxone bázissá formáljuk?
Ha valaki fixen KNX-et szeretne, akkor nem valószínű, hogy az ő meggyőződése változtatható. Vannak kivételek, de alapvetően nagyon sok tényező van, hogy ő miért szeretne KNX-et, és fel kell mérni, hogy miért szeretne mindenképpen azt. Ez lehet pl., hogy egy KNX-es szerelvénycsalád design-ja nagyon tetszik neki. Ebben az esetben semmi gond, mert akkor felajánlható, hogy az összes terepi eszköz lehet KNX (mozgásérzékelők, jelenlétérzékelők), az agy azonban lehet Loxone, ami vezérli ezeket az eszközöket. Más esetben viszonylag nehéz ezt a meggyőződést megváltoztatni.
Amivel érvelhetünk az az, hogy milyen funkcionalitásokat lehet beépíteni, milyen ráfordítással. A Loxone ár-értéke aránya pedig nagyon jó lehet, ha megfelelő funkcionalitás van.
Fontos arról beszélni, hogy a Loxone-t nem éri meg pl. csak világításvezérlésre használni, hiszen akkor az egy nagyon költséges rendszer lesz. Ha pl. csak árnyékolásra használjuk, akkor az kifejezetten drága, viszont, ha bevonjuk a világítást, az árnyékolást és a hűtés-fűtés rendszert is, akkor egy nagyon jó ár-érték arányú rendszer építhető ki. Ha az összes eszközt beépítjük, akkor software-esen lesz nagyon sok olyan dolog, ami már csak programozás, és további eszközigény nem lesz (pl. komfort dolgok: riasztó, beléptetés stb.).
Ha az ügyfél konkrét igénnyel érkezik, hogy KNX-et akar, akkor fontos megtudni, hogy milyen eszközöket szeretne beépíteni a rendszerbe és azoknak milyen funkcionalitása van. Nagyon fontos, hogy edukáljuk őket, mert azok az ügyfelek, akik azt mondják, hogy egy okosházat szeretnének, nem feltétlen vannak azzal tisztában, hogy ezt pontosan mit is jelent.
A KNX esetében bizonyos eszközállománnyal csak azokhoz illő programot lehet csinálni, meghatározott idő alatt és ennek adott a programozási díja. Loxone esetében azt mondjuk meg, hogy mennyi funkció vehető bele és ennek mennyi a programozási díja, kevésbé függ a betervezett eszközöktől a funkcionalitás.
Fontos arról beszélni, hogy ez milyen minőségben jelenik meg és a megrendelő milyen minőségben látja ezt. A KNX esetében nagyon nehéz olyan rendszert létrehozni, ahol az ügyfélnek teljesjogú hozzáférése van mindenhez. A Loxone-nál az ügyfél mindenhez hozzáfér, továbbá változtatni is tud az applikációban az automatika működésén. Ez egy nagyon fontos dolog, hogy hatással lehet a saját rendszerére, testre szabhatja és olyan automatikákat tehet be, amelyek megkönnyítik és komfortosabbá teszik az életét.
Lényeges még, hogy a Loxone folyamatosan frissül, a kiépített rendszer nem marad abban a szoftver verzióban, amit kiépítettünk, hanem minden évben jönnek friss verziók, amelyek otthon telepíthetőek és ezekkel új funkciók állnak majd rendelkezésre. Ha az ügyfél nyomon követi az új funkciókat, akkor csak egy telefon a programozónak, és ő felprogramozza neki.
Ebből is látható, hogy a Loxone elsődlegesen az ügyfelet szeretné kiszolgálni. Számukra a végfelhasználó a legfontosabb, hogy neki kényelmes, egyszerű legyen és biztonságban érezhesse magát.